Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2010 20:58 - Новините днес
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 742 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 08.01.2010 11:48


Очевидно започна да ми се превръща в традиция да анализирам някоя и друга новина всеки ден. Затова започвам.
Днес 2 новини ми правят впечатление. Не само като заглавия, макар и интересни. И все пак ето ги и двете заглавия - "В ОАЕ забраниха пушенето. Глобата - до $270 хил." и "Дълбок сняг спаси китайка, паднала от 18-и етаж".
Първата ме заинтригува като бивш пушач. Заглавието ми грабна окото и заради него я прочетох. И не останах разочарован. Ето как се прави. Мисля, че нашите политици имат какво да научат от шейховете. Пушиш на публично място - глоба с много нули. Тровиш невръстното си дете преди да има избора дали да се самоубива - може и затвор да спечелиш. С такива мерки се налагат закони. Не като при нас. В заведенията един салон за пушачи и един за непушачи. И ако случайно някой провери - с 50-100 лева му затварят устата за нередностите.
И тук имаме нужда да се забрани производството на тютюн. Ще отпаднат доста проблеми. Проблем със субсидиране при лоша реколта. Проблем със субсидиране на цените при добра реколта. И още много подобни проблеми. Които май вече не ни правят чак такова впечатление, защото са се превърнали в ежедневие...
Втората новина ми направи впечатление със заглавието си също. Защото бях търсил ключова дума "сняг" и не очаквах нещо такова. Всъщност исках да видя как се справят в другите държави хората. Дали е също толкова драматично като при нас. Всъщност тази статия ми дава отговор на въпроса. В Пекин, където нямат снегорини 300 000 души са излезли да чистят снега по улиците въпреки, че е рекорден студ. Тука оревахме форуми, блогове и комшулъка. И аз не направих изключение де. Макар и спонтанна реакция това не ме извинява.
В Пекин хората обявяват втора степен на опасност - жълта. Ние тука бучим срещу фирмите, които трябва да почистват. В Пекин полицаи и частни лица дежурят по улиците за да няма анархия в транспорта - тук дори транспорта го няма.
Всъщност и друго нещо ми направи впечатление. Тази втора степен на опасност - жълтата. Що е жълта? Заради това, че е Китай и съответно жълтите китайци или заради жълтия сняг?


Тагове:   новини,   криза,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 572056
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!