Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.01.2010 14:20 - .бг
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 987 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 11.01.2010 22:55


Завърши анкетата за домейн на кирилица. Медиите го направиха и това топ новина и го копират една от друга. Както винаги. Част от примерите са "Бгр" - резервен вариант за домейна на България", "бг", "рб" и "рбг" - предложенията за домейн на кирилица" и "Символът "бг" е най-харесван за национален интернет адрес на кирилица". Тези новини излязоха в един интервал от 15-20 минути и са леко променено копие на новините от агенция Фокус.
Много се спекулира, че преобразуването на сегашното "bg" в "бг" ще има визуална прилика с бразилския домейн на латиница "br", но аз не мога да се съглася с това. Става дума за приликата между английското "r" и нашето "г", но приликата между домейна ни на латиница "bg" и бразилския "br" е по-голяма. Най-вече защото са изписани с букви от една и съща азбука. Да не говорим, че двете втори букви се намират и доста близо една до друга на стандартната клавиатура. Честно даже това ми звучи като нечий опит да намаже парички от цялата история в лична банкова сметка.
На абсолютно същата логика, ако домейна стане "рб" ще има прилика с португалските домейни - заради приликата на нашето "р" с латинското "p" - нищо, че целия домейн е "pt". Дано тази ми мисъл да не стигне до хората, които се занимават с това, че тогава домейна ни наистина може да стане "българия". А аз например определено не бих изписвал толкова дълъг домейн.
По-интересно е какво ще се случи с монопола върху домейните. Дали отново, в даден момент ще бъде държан от частна фирма, която ще направи процедурата по регистратура на домейн толкова дървена и толкова по-скъпа, че хората ще продължат да си регистрират домейн, който ще изглежда като "ivanpetrov-bg.com" или ще го направят по-достъпно и по-лесно за масовия потребител?
Съвсем честно си признавам - първият път, когато ми се наложи да регистрирам .bg домейн седях и гледах не като теле, а направо като един вол. Това поне го умея - да гледам тъпо в правилният момент. Гледах и се опитвах да проумея какво точно трябва да направя за да се случи това, което искам. В крайна сметка успях да го регистрирам съответният домейн ама си бях скъсал нервите. А и други хора са ми споделяли горе-долу същите впечатления от системата на регистъра.
На мен и друго нещо ми е любопитно. Защо министерството, което се занимава с това се казва Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. По-точно искам да знам как така в едно единствено министерство могат да се занимават с толкова различни неща. Защото IT специалиста няма да стане ватман, а ватмана няма да ми подслушва телефона и електронна поща. И цялата тази работа ми се струва, че ще стане поредният абсурд.



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 571481
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!