Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2010 20:18 - Накратко
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 770 Коментари: 0 Гласове:
1



След като ще анализирам по някоя новина всеки ден, май трябва да измисля име на рубриката. Спрях се на това заглавие. Защото не обичам да пиша дълго. Мисълта ми се обърка, а понякога и изцяло се обърквам. Мисля, че кратко изложеното мнение има и други предимства. Не губи излишно време на този, които иска да го види. Има и други предимства (поне според мен), но тях ще ви оставя сами да ги откриете. Защото те са индивидуални за всеки различен човек.
След този увод започвам с новината на деня. "ГЕРБ се отказва от тотално телефонно и интернет следене". Определено това е новината на деня. И е добра новина. Само дето пак трябваше да ни скъсат нервите родните политици. Обаче Бойко се усети, че такъв закон може да му коства някой мандат. И се отказа от лесния електронен начин да следят всеки с презумпцията, че всеки е потенциален престъпник. И май няма да го замени със споменаваният от мен вариант да ни зачисли по един милиционер, който да ходи след нас и да записва какво правим. Или поне засега.
Мен друго започва да ме притеснява обаче. Нещо, което е споменато в статията. Това е тази "гъвкавост" на управляващите ни ГЕРБ и в частност на г-н Борисов. Едно време се казваше "Имай смелост да отстояваш твоето като мъж". Тук обаче аз виждам една загриженост за този и евентуалните следващи мандати от страна на Бройко. И тази загриженост към техния интерес е силно обезпокоителна. Защото тази загриженост на предишните правителства ни е докарала до това дередже. И ако и сегашните ни управляващи не правят изключение - за чий ни е тази демокрация въобще?
Тайно се надявам да не съм прав. Да не го правят гледайки личният си интерес, но това ще се разбере след 14-ти. Когато ще е второто четене на закона и промените. И ще видим кой как ще гласува. На мен специално ми е любопитно как ще гласуват "АТАКА". Защото от техния вот ще можем да си направим изводи.
В тази новина още ми направи техническата част - частта, в която се коментират сроковете за изпълнение на исканията на МВР. Не съм запознат с техниката, която ползват Глобул и М-тел, но имам някакви бегли наблюдения върху ресурсите на бившето БТК (Vivacom). Знам какви им бяха преди 4 години сървърите и като цяло техниката. Знам как е структурирано всичко. И е малко трудно да повярвам, че не могат да го направят за 2 часа. Защото и сървърите са им достатъно мощни и защото човешкият ресурс, който е необходим да обслужи това искане е един човек в момента на изпълнение на иска. Дори да се направи да е денонощно като функционалност - това значи 3-ма души на денонощие и още 3-ма за да могат да работят на график 2 на 2. И някак си не мога да повярвам, че на Vivacom им е проблем да назначат още 6 души.
Следващата "новина" ми грабна окото. И как няма да ми го грабне с такова заглавие. "Пенсионери задържани заради хулиганство". Пак любимата ми аномалия. Създават новина от градска или квартална клюка. Жалко, че няма подробности, какво е предизвикало това поведение и тези реакции. И жалко, че не се ги цитирали как са сипали на милиционерчетата. Образът на псуващият и кълнящ пенсионер е дълбоко вкоренен в мен от една случка в детството ми. Надали съм бил по-голям от 7-ми клас, когато се е случило това.
Прибирах се с трамвай от Халите към площад Славейков. Вече бях заел удобна и близка позиция до вратата за да слизам, когато няколко циганки тръгнаха да се качват в последния момент. Имаха вид на джебчийки, а и поведението им съответстваше на обичайното за джебчийки - група, качваща се през няколко врати в последният момент преди тръгването на трамвая с много ръчкане макар да е полупразен. И тук се появява този така дълбоко вкоренен образ. Дядо на видима възраст около 70 години почна да им сипва. Най-ясно си спомням израза "Ето ги роднините на Луканов идват", а последвалите бяха в тоя стил - във връзка с Андрей Луканов и циганската групичка. В интерес на истината дядото определено им провали плановете, защото с виковете си насочи масово вниманието на останалите пътници към тях и съответно и дума не можеше да става за пребъркване на чанти и джобове.
Днес има и една трета новина. Или поне на мен още една новина ми направи впечатление. Отново, подобно на вчера, тя е от далечен Китай. Винаги съм се чудел как би изглеждала една голяма сума пари в дребни монети. "Със 700 кг стотинки китаец плати автомобила си" - това дава отговор на въпроса ми. Или поне как биха изглеждали 22 000 долара. Интересно ми е как са реагирали служителите в тази автокъща, когато е изтърсил тези торби с монети. Със сигурност не са били особено очаровани, но поне са ги приели. Това, ако се случи тук не съм сигурен дали ще му ги приемат. По-скоро си мисля, че биха накарали човека да отиде до банка и да ги обърне в някакви едри банкноти или нещо подобно.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 571816
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!