Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.12.2010 15:09 - ОбразУвание и други подобни животни
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1307 Коментари: 1 Гласове:
7

Последна промяна: 09.12.2010 21:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди време бях попаднал на интересна обява за работа - забавна. Цитирам по памет: "Националният охлювъден клъстер търси да назначи хора за позицията ******..." Малко по-надолу в списъка с изисквания болезнено се набиваше "Висше образувание", което след внимателен прочит на обявата, постване във фейсбук профила ми (още не ме бяха баннали) и още известно количество анализиране на текста бях стигнал до извода, че кандидата трябва да е мутирал охлюв - щото хората сме прости същества и нямаме висши образувания.
Тия дни жена ми я подпукаха от ФМИ с някакви задължителни стажове - трябвало да преподава на ученици - 1 час математика и 1 час информатика. Математиката мина без особено големи драми, обаче следващата седмица (тази седмица, в частност днес) дойде време на информатиката. Последните дни подготвяхме урока - няма как с моя помощ. През тия няколко дни открих явни неточности в учебника. Остаряла и откровенно невярна информация. Кратка справка със сайта на МОН ми показа, че учебника съдържащ информация актуална към 2006-2007 година е одобрен за учебната 2009-2010 г. през 2009 г. Това, което ме шокира повече е, че според мен даскалицата, която преподава по принцип информатика май въобще не беше наясно със съществуването на проблема.
Както и да е. След известно количество мейлове между жена ми и двете даскалици (тази от ФМИ и тази от училището) се установи, че е по-добре жена ми да напише нещата както са сега без да се води по учебника. Този проблем беше решен.

Урока трябваше да протече на два етапа - теоретична и практическа част. След като бяхме преборили теорията трябваше да измислим занимания свързани с компютърни мрежи за дечурлигата. Аз предложих 2-3 допълнителни теоретични изречения, които да обяснят същността на командите ping и tracert и след това децата да потърсят допълнителна информация за тези команди в интернет и на база тази допълнителна информация да изпълнят 2 прости задачи:
- да пуснат трейс на google или yahoo;
- да пуснат пинг с 20 пакета по 128 байта към съответният хост;
За хората, които не са наясно с нещата ще обясня, че нужната информация за цялата тази работа може да бъде предоставена буквално с 2 изречения, а информацията е изключително лесно откриваема - дори да напишеш само командата в google ще излязат достатъчно резултати с предостатъчно информация.
И понеже нито аз, нито жена ми бяхме убедени, че гореизложените 2 команди ще успеят да запълнят 20-25 минути от учебният час решихме да подготвим още малко допълнителен материал.
Обясних на бързо жена ми що е то локалхост и ква е идеята да се пингваш сам и съответно решихме, че ще трябва да накара децата да пингнат 127.0.0.1 и да ги накара да намерят информация какъв е този адрес. И на база тази информация - какъв е смисъла да се пингва. Отново за незнаещите ще обясня - това е адреса на мрежовия адаптер и когато се пингва се проверява дали работи пълноценно - способен ли е да получава и изпраща информация.
Снощи в късните часове жена ми получи допълнителна информация - можело да няма интернет в училището, защото не си го били платили и сигурно щели да им го спрат. Което наложи да търсим офлайн занимания (за щастие не се стигна до тях и поради тази причина предпочитам да не споменавам какви бяха тези офлайн занимания) по спешност.

И така - снощи си легнах с мисълта, че жена ми ще трябва да преподава урок за интернет без интернет.

Имало е интернет, но още нямам подробна информация. Обаче научих, че тези 2 команди са им дошли прекалено на въпреки на децата. И в момента се чудя какъв въобще е смисъла да пратиш детето си на училище. А отговора дойде съвсем случайно през RSS четеца ми преди 15 минути и ме накара да напиша това.



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Хей , Гръмотевица , здравей !
09.12.2010 15:44
За мен мога да кажа , че всичко което съм научила е било ВЪПРЕКИ и НАПРОТИВ на така нареченото образование.
да не ти разправям как съм попълвала дупките в познанието си !
Просто се оттадох на хобито си ! Да чета всичко , безразборно и най-вече забранено! Щото това , забраненото е най-интересно , щом някой го е забранил!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 568928
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!