Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2010 21:34 - Public enemy №1
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1063 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Пак ни подпукаха. Старата песен на нов глас. Торентите пречат, вредят, губят се работни места заради пиратство и т.н. и т.н. Нарочно изчаках да поотмине първата вълна на общественото възмущение преди и аз да си кажа каквото ми е на душата. Няма да занимавам драгия читател с обичайните (но не по-малко верни) твърдения за несъответствието между цени и заплати. Този ми пост условно може да бъде разделен на няколко части:


1. Въпроси:

Въпрос 1.
Аз съм безработен от известно време. Според думите на лобистката - г-жа Франсис Мур, която насъска г-н Явор Колев след торентите за пореден път - аз съм и виновен с това, че дърпам пиратски филми, музика и софтуер за моята безработица. Виновен съм и затова, че безработицата ще се увеличи многократно през следващите години (защото торентите няма да бъдат спрени). Държа да получа конкретен отговор с какво точно съм допринесъл за моята и увеличаващата се безработица?

Въпрос 2:
Никъде в договора ми с моя интернет доставчик няма клауза, която да му дава правото да ме следи по какъвто и да е начин. Без значение кой го изисква. Въпросът ми е кой интернет доставчик ще започне да си следи клиента, който му плаща, ако съществува риск този клиент вместо да продължи да му плаща да го съди в български съд за нарушаване на конституционните му права и в международен съд за нарушаване на човешките му права гарантирани чрез Хартата за човешки права?

Въпрос 3:
"Ще затворим "Арена и Замунда", сървърите, които предоставят пиратско съдържание и точат джоба на потребителите с есемеси." Думи на г-н Явор Колев. Аз като потребител и на двата сайта искам да попитам кой точно ми източи джоба със SMS? Никой не ми е опрял пистолет в челото, за да ме принуди да пратя SMS, никой не ми е поискал да платя за да ползвам сайта и възможностите му. Където има такава опция - това е избирателно за потребителя и негов собствен избор. Как точно смятате, че ще нападате частен бизнес затова, че този бизнес под някаква форма печели, след като не се извършва престъпление, за да бъде реализирана тази печалба?

Въпрос 4:
В същото интервю да го наречем, г-н Явор Колев заявява, че сайтовете Арена и Замунда реализират печалба от 200-300 хиляди лева на месец от реклама. За секунда ще допусна, че тези цифри са верни и ще попитам - откога публикацията на реклама е престъпление?

Въпрос 5:
Следвайки логиката на въпрос №4 идва този въпрос. Аз подлежа ли на арест след като чрез този блог публикувам реклами от Google?


2. Факти.

След тези въпроси е редно да изложа фактите, които са свързани с тях. Всъщност това са извадки от най-висшите човешки закони. В някаква степен са свързани с всичките въпроси, които съм задал. Започвам.

Цитирам Хартата за човешките права.
Член 3: Всеки има право на живот, свобода и сигурност на личността.
Член 12: Никой не трябва да бъде подлаган на произволна намеса в личния му живот, семейството, жилището и кореспонденцията, нито на посегателства върху неговата чест и добро име. Всеки човек има право на закрила от закона срещу подобна намеса или посегателства.
Член 19: Всеки човек има право на свобода на убеждение и на изразяването му; тази свобода включва правото безпрепятствено да се придържа към своите убеждения, както и правото да търси, да получава и да разпространява информация и идеи чрез всички средства и без оглед на държавните граници.
Член 27: 1. Всеки човек има право свободно да участвува в културния живот на обществото, да се наслаждава на изкуствата, да участвува в научния напредък и да се ползува от неговите постижения.
Член 30: Нищо в тази декларация не може да бъде тълкувано като предоставящо право на дадена държава, група или лице да се занимават с каквато и да е дейност или да извършват действия, насочени към унищожаване на правата и свободите, провъзгласени в нея.
Следват цитати от конституцията на република България:
Чл. 32. (1) Личният живот на гражданите е неприкосновен. Всеки има право на защита срещу незаконна намеса в личния и семейния му живот и срещу посегателство върху неговата чест, достойнство и добро име.
(2) Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи.
Чл. 34. (1) Свободата и тайната на кореспонденцията и на другите съобщения са неприкосновени.
(2) Изключения от това правило се допускат само с разрешение на съдебната власт, когато това се налага за разкриване или предотвратяване на тежки престъпления.


Разни:

Това е тази част от поста, където съм събрал нещата, които не смятам, че пасват на останалите категории.

На първо място искам да посоча невъзможността торентите в лицето на Арена и Замунда да бъдат спрени. Доколкото знам, физически сървърите се намират на чужда територия и са напълно недосегаеми от г-н Явор Колев. Варианта с филтрацията от страна на интернет доставчиците се видя, че не работи през 2007 г. и с оглед на тези факти - според мен е невъзможно да бъдат спрени.

На второ място ми хрумва да напомня, че отново ще има митинги, протести и масово гражданско неподчинение, ако случайно г-н Явор Колев успее да направи нещо и сайтовете бъдат спрени.

И като следствие от второто, но не на последно място, веднага искам да добавя, че г-н Бойко Борисов ще издърпа ушите на г-н Явор Колев, който ще му загуби изключително много гласове с тези си действия. А опита показва, че премиера ни е изключително чувствителен към протестите на гражданите в една или друга сфера...

И като следствие отново от второто, ако г-н Бойко Борисов не озапти г-н Явор Колев - мисля, че на следващите избори доста голяма част от властта ще я получи една Българска Пиратска Партия.


Източници:

Кого ощетяват пиратите в интернет? - в този материал присъства интересна разбивка на парите за една песен и тяхното разпределение.

САЩ: Пиратството ограбва? Лъжат ви! - статия, в която са публикувани проучванията на американската Сметната палата, които недвусмислено заявяват, че цифрите сочени, като загуби от звукозаписните компании са неверни и необосновани.

Защо пък всички да не сме престъпници? - много добре написан анализ на ситуация.

Интелектуалните права: поглед навътре - по-общо написан пост за интелектуалните права с посочени хубави примери.

Интелектуалните права: поглед навътре - 2 - и втората част на този пост.

Звукозаписната индустрия поиска интернет доставчиците да следят потребителите за пиратство - статията на "Дневник".

С добри намерения и направо към ада - анализа на komitata.

Кортни Лав: Музикантите ни нема в целата схема... - още за това какво и от кой се печели от музиката.

И един много сполучлив колаж, който поне на мен ми се вижда изключително забавен на фона на цялата ситуация - тук.

Ние не сме престъпници, не ни слагайте интелектуални окови! - една малка страничка, чийто автор съм аз и смятам, че напълно отразява събитията последвали предната акция на г-н Явор Колев през 2007 г.


Тагове:   собственост,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. smokewithme - Напълно подкрепям
30.04.2010 21:57
Всичко друго е перфектно, заплатите се вдигнаха с 400% и средната за страната е 1000лв, здравеопазването е на ниво, пътищата са гладки като огледало а израза "дупка на пътя" е просто отживял бъзик, корупцията е овладяна и останаха единствено торентите които пречат на ненадминатата по икономика и прираст на населението, държава в която живеем.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 569098
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!