Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.01.2010 11:49 - Acer - никога повече
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3014 Коментари: 3 Гласове:
1



Ще разкажа една отдавна обещана история. За проблемите, които срещнах с българските сервизи и впоследствие с Комисията за защита на потребителите.
Преди около 3 или 4 години с жена ми си купихме нови лаптопи. И двата еднакви - Acer Aspire 1640Z. Дадоха ни година международна гаранция. Около две седмици по-късно започнаха да забиват видео картите. Забиваха по много странен начин - и досега не съм видял такова забиване при друга машина. Екрана придобиваше някакъв цвят (всеки път различен) и докато не се сложи лаптопа на stand by или не се рестартира - не можеш да правиш нищо. През това време музика, филм, игра - каквото и да има пуснато като софтуер си работи безпроблемно - звука се чува, но картина няма. Потърсих ъпдейт на драйвъри, но бяхме с последните версии. Реших да отида до магазина да видя какво ще ми кажат и ще ме посъветват. Там ми обясниха, че това най-вероятно е от уиндоуса и той било нормално да си забива. Въпреки настояванията, че е видеокартата, те упорито отказаха да ги приемат в сервиз и да ги ремонтират.
Разправиите ми с магазина, където ги бях купил продължаваха. В крайна сметка след около 8-9 месеца ми приеха единия лаптоп с много уговорки. Върнаха ми го след 3 дена със становище, че не са открили никакъв проблем. 30 минути след като се прибрах и го включих - видеокартата заби. Отидох веднага и им обясних, че в момента е забил и ги питах какво да права. Отговора беше, ако искам отново да го занеса. Занесох го. Още седмица и същия резултат - нямало проблем. Следващите 3 месеца продължавах при всяко забиване да им го нося и те да ми го връщат след 2-3 дена със становище, че няма проблем. Ситуацията ставаше изнервяща.
В крайна сметка едната година гаранция изтече и аз бях започнал да се примирявам, че ще си остана прецакан, когато се оказа, че една колежка има майка, която е инспектор в Комисията за защита на потребителите. Свърза ни и след един доста дълъг разговор по телефона установихме, че всъщност законово аз трябва да имам 2 години гаранция от търговеца - без значение, колко е гаранцията от производителя. Закона казваше, че техника закупена на територията на България трябва да има минимум две години гаранция и беше приет буквално 3 дена преди купуването на лаптопите. Отидох в магазина и настоях отново да ми приемат в гаранционен сервиз лаптопите и да ги отремонтират. Отказаха ми - казаха, че гаранцията е изтекла. Цитирах им закона много подробно и им го показах в интернет - все така отказаха. Пуснах жалба до Комисията и в резултат след няколко дена техен инспектор ме извика да уточним подробностите по жалбата ми. В нея изрично споменавах, че те отказват да ми признаят законовата две годишна търговска гаранция и пусках жалбата с тази цел единствено. След 2 седмици получих писмо от Комисията - "Уважаеми господин... ...нарушения не бяха открити." Обадих се веднага на майката на моята колежка и тя ми каза директно при нея да отида. Отидох написах нова жалба и тя се постара тоя път да попадне при нея. Резултата беше, че получих писмо, в което този път проблема е бил установен и са взети нужните мерки - предполагам са им написали акт. Резултата е, че като отидох следващият път до магазина лаптопите ни бяха с две годишна гаранция.
Започна отново старата процедура, но аз вече исках, ако не може да ми бъде отремонтиран (след 2 години), да ми върнат парите за двата лаптопа - за целта е необходимо просто от сервиза (официалния на Acer за България) да признаят наличието на проблем, който не могат да оправят. Аз им нося лаптоп, той седи три дена при тях и накрая ми го връщат с твърдението, че няма проблем. Промених стратегията - свързах се с представител на фирмата, който работеше в техния фирмен сервиз и дори, когато лаптопите бяха забили му ги показах в тоя вид и самият той призна, че съм прав - проблем има, но не можеше да направи нищо, защото не той, а сервиза на Acer трябваше да издаде становището. Продължихме по старому. Ден-два вкъщи - видеото пак забива - и пак им го нося. Видях, че така няма да я докарам до никъде и отново звъннах на майката на моята вече бивша колежка. Тя ме посъветва отново да пусна жалба и да опиша много подробно всичко. Като се установи, че го има тоя конфликт и те продължават да твърдят, че мойте лаптопи нямат проблем, а аз съответно обратното - може по мое искане да отидем на помирителна комисия (която така и не разбрах какво точно прави), а след това, ако все още не съм доволен от резултата - да заведа дело срещу тях. Написах отново жалба. Извикаха ме отново - същия инспектор като първият път. Поговорихме, обясних, какъв е проблема и като приключихме разговора се прибрах и зачаках. След 2 седмици получих отговора си - "Уважаеми господин... ...ами то май наистина нямате проблем и само създавате проблеми на горките хора." Общо взето това беше смисъла на отговора, който бях получил, макар и с други думи. Добре де - мен това ме устройваше. Отидох да пусна жалба за помирителна комисия. Попаднах отново на същия инспектор. Той ми обясни, какво трябва да свърша, какви документи да попълня и аз ги свърших тия неща веднага. Отидох в стаята, където се пускаха тия жалби и молби за помирителни комисии и след като я подадох попитах, колко време отнема докато се задвижат нещата и ми отговориха, че максимум до две седмици ще ме уведомят за насрочената дата и място за заседаване на тази комисия. Мина година и половина от тогава. Още не съм го получил известието.
По същото това време писах и един единствен мейл до Acer. Да им обясня, че е хубаво да си сменят сервиза за България, и че от един верен фен и клиент в мое лице тоя сервиз ме е амбицирал никога вече да не си купя техен продукт. Отговориха ми, че съжаляват и ако съм искал да се обърна към съпорта им в Гърция или някоя друга съседна държава. Само дето е малко тъпо да имат официален сервиз в България и да трябва да се обърна към сервизите в съседни държави, защото тука са некадърници.
Личните заключения, които си направих са следните:
Никога повече да не си купя продукт от фирмите Кунторов ЕООД (магазина), Май ПиСи ЕООД (пак същата фирма и магазин, но с нови собственици от около две години), Мултирама (защото самият г-н Кунторов след като си е продал фирмата е отишъл там да работи на някакъв висок пост.
Никога няма да си купя отново Acer и всякаква друга техника, чийто официален сервиз е ЛМ сервиз - официалният сервиз на Acer за България, защото от там се държаха изключително грубо и арогантно.
Няма смисъл да се обръщам към Комисията за защита на потребителите, защото най-вероятно по-голямата част от техните инспектори, като всички други държавни професии в нашата държава са корумпирани. Няма друго обяснение на случилото се с тоя инспектор на когото му посочвам ясно даже къде са законовите нарушения, а той пише, че проблем не е открит. И на липсащия ми отговор за помирителна комисия, защото според мен самата ми жалба е изчезнала.
Вдъхнових се да го пиша това днес - защото лаптопа ми за час и половина заби три пъти. Обаче нямам друг избор освен да го експлоатирам до последно и като сдаде багажа да си купя нова свястна машина, която да не е Acer.


Тагове:   лаптоп,   сервиз,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. thunderbg - Всъщност
30.01.2010 23:18
съм решил, че ако толкова се нуждая от мобилно устройство за в бъдеще ще си взема нещо джобно, което да има основните функции и да не струва повече от 250-300 лева - поне да не се ядосвам, ако се окаже дефектно.
В случая парадокса идва от това, че са два лаптопа еднакъв модел и двата с идентичен проблем, което говори за проблем с цялата серия и за подобно нещо в нормална държава не само, че ще ми дадат нова, работеща машина, а и даже биха ми платили някаква сума кеш, защото съм открил проблема и съм сигнализирал, а тука ето какво се случва...
цитирай
2. анонимен - газанционен сервиз на Мултирама
21.07.2010 19:14
Четох, четох и започнах да се чудя къде ми е бил умът когато реших да си купя компютър от Мултирема. Още на първия месец след покупката въпросната машина започна както работи да забива и не може да се рестартира а трябва да се спре от тока и така след 10-15 мин пак започва да работи.Честно хвана ме срам да я занеса в сервиза,защото компа всъщност си работи .И така вече 10 месеца,до като миналата седмиза при напискане на бутона да го включа и машината просто светна.На мене ми е ясно че отиде захранването.Понеже имам гаранция 2 години реших да се възползвам и да го дам в сервиза на Мултирама ,от където е купен.Изчаках доста време една дълга опашка от недоволни клиенти,които връщаха уредите си ( и те в гаранция).Накрая приемчика прие и отвори и моя комп.Понеже имат лепенки на кутията ,за да не може да се наруши гаранцията естествено имаше прах вътре.Аз обърнах внимание на това,но ми беше отговорено,че няма проблем те ще го почистят и до края на седмицата ще се обадят да кажат къде е проблема.След 3-4 дена наистина се обадиха и започнаха да ме убеждават,че виждате ли то имало прах в машината и тя дала на късо,но кое е изгоряло още никои не знае.Те имали и снимков материал за това,така че аз ще трябва да плащам.Възмутих се и отказах да плащам нещо което дори те не го знаят.Наи-нахално започнаха да ми говорят че аз съм тъпанарка и нищо не разбирам от температурите на компютъра и че вентилаторите не били работели.На отговора ми че от 10 години се занимавам точно с компютри и имам програма за следене на температурите и че не съм глуха за да не чувам вентилаторите, че компа е гръмнал при пуск, а не по време на работа че да прегрее и че това което го товорят са глупости човека отсреща просто ми се изсмя и ме затвори.На другия ден пак се обадиха и този път ми съобщиха че накрая са установили че е изгоряло захланването,но забележете пак за това че имало прах.Казах им че захранването гори наи-вече от лош ток , токов удар или дефект.С много радостен глас отсреща ми беше отговорено-браво значи ще го запишем токов удар и ще трябва да платите захранване по нашия ценоразпис.Казах не и затворих телефона.Днес говорих с комисията за защита на потребителите и утре отивам да подам жалба.Може нищо да не стане,но съм решила да си търся правата и да ги тормозя ,защото просто нямам думи да опиша възмущението си от некадърността и нахалството им.А захранването явно пак ще е от мен.Ако някои има повече опит от мен с тази комисия моля да ми пише.
цитирай
3. thunderbg - Ами аз пак
21.07.2010 20:32
имам подобни проблеми - тоя път със сервиза на Globul, Germanos и Global Net Solutions. Между последните ми постинги ще откриеш информацията, която търсиш.
По-точно тук -> http://thunderbg.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/07/08/3-v-1-globul-germanos-i-global-net-solutions.573920

Става дума за искането, което съм написал. Нуждаеш се от подобно нещо в 3 екземпляра. Един за тях, един за теб и един за Комисията. Когато го занесеш задължително изисквай приемащият искането да си напише името и фамилията и да се разпише и да ти дадат входящ номер на документа (най-вероятно ще трябва управител или нещо подобно да ти го издаде), който е нужен, за да можеш да проследиш при нужда развитието по обработката на документа.

Ако имаш още въпроси - ще отговоря.


ПП: Не разчитай много на комисията - по-скоро хващай, чети закона и ходи се разправяй, като им го цитираш на боклуците от техният юридически отдел.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 566201
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!