Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2010 21:49 - Накратко, 10.01.28, II
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1076 Коментари: 0 Гласове:
1



И днес се появиха още няколко новини, които ми се ще да коментирам. "Поляк се свести в ковчег", "Слепи режисьор и оператор снимат филм със слепи актьори" и "КАТ започва да глобява масово пешеходци".

Първата новина я намирам за добра. Добре е, че човека не е бил погребан жив и се е отървал от преждевременния гроб. Любопитно ми е какъв шок е да получиш удар и когато се свестиш да устаовиш, че си в затворен ковчег. Ами, ако тоя ковчег е под земята вече? Честно направо не ми се мисли. И тоя доктор ще го съдя до гроб. Неговия истински такъв. Няма значение коя е вярната версия на историята - важното е, че човека се е спасил и е добре. Цялата тая история ми напомня една до голяма степен профилактична операция, която трябваше да си направя. И с ужас установих, че анестезиоложката ми не знае какво е диабет. И въпреки, че специално бях наблегнал на факта, че имам точно обратното заболяване на диабет, тя продължаваше да твърди, че съм болен от диабет и съответно не знаеше каква упойка да ми сложи. А след новината от вчера за ампутирания погрешка крак, за която писах очевидно тези лекарски фалове се случват навсякъде по света, което е до голяма степен плашещо.

Втората новина ми направи впечатление със заглавието си. Киното е визуално изкуство. Допускам, че слепотата на режисьора не е проблем. Той би трябвало да умее да говори, да обяснява, за да предаде "виждането си" за нещата, които ще се снимат и неговата физическа слепота не е проблем. Обаче как е възможно оператора да е сляп. Вярно е, че по белия свят хората използват много по-напреднала техника от нас, обаче оператора трябва да вижда това, което снима. Допускам, че е възможно това да е отговорен оператор, който да казва на двама други оператори как да заснемат кадрите. И продължавам нататък - до слепия гримьор. Е, професия отговорен гримьор, чиято работа да е да обяснява как да се гримира актьора няма. Той определено трябва да вижда какво прави. Лафовете като "отмъщението на гримьора" не са случайни.
По принцип не харесвам израелското кино. Някак си ми идва много на въпреки. Главният герой обикновенно е някаква форма на Супермен, който знае и може всичко, а всички, които не са евреи са представени едва ли не като изроди от друга планета. Поне в масовата израелска кино продукция е така. Или съм невероятен карък, който е попадал само на такива филми, колкото пъти се е опитал да гледа израелско кино. Та мисълта ми е, че този филм ще го гледам като го направят. С голямо любопитство. Може би и кеф - ако не отговаря на описанието по-горе за израелските филми, които съм гледал.

Третата новина попадна в полезрението ми, защото е свързана с полицейщината, чрез която ни управлява Бойко Борисов. Защото това просто е поредният пример за тая полицейщина. Ще ни глобяват за неправилно и опасно пресичане. Всъщност как така пешеходците са на второ място в класацията за вина за ПТП? Нали в Правилника за движение по пътищата е записано нещо, което звучи като: "Пешеходец слязъл от тротоара и стъпил на платното, желае да пресече улицата и е с предимство." Или поне това беше контекста на съответната част от правилника. Аз тука нарушение не виждам.
Аз живея в центъра на София. Между площад Славейков и булевард Патриарх Евтимий в една от уличките - пряка на Раковски. В тази отсечка има 4 улици, които са преки на Раковски. И само две пешеходни пътеки. Ами прекалено е безумно, ако излезеш по джапанки от вкъщи за да притичаш до кварталното клекче за да си вземеш цигари, каквато е масовата практика у нас, трябва да обиколиш 200 метра в повече в едната посока. Да ни направят тогава пешеходни пътеки при всяка пряка. Защото, ако ще е така трябва да имаш по-често възможност да пресечеш отколкото сега.
Ами какво правим за кварталите, където минава примерно Ботевградско шосе? Там пешеходни пътеки няма. Тук-таме има подлези. Неосветени, мръсни, кални, смърдящи, наводнени и пълни с наркомани, клошари и всякакви други долни отрепки, край които нормалният човек се притеснява да мине по тъмно. Как хората живеещи в тези райони да пресекат?
И какво излиза - пияната 18 годишна хлапачка с 2 промила се отървава с обществено порицание, а мен ще ме глобят, защото съм бил пресякъл неправилно или опасно. Ами какво правим с тия шофьори, които не спират, когато с явни намерения съм стъпил на асфалта и чакам някой да намали за да пресека, дори на пешеходна пътека? Ами с тия дето надуват клаксоните, защото дядото с патериците не може да пресече за 9-те секунди, които му отпуска светофара? И най-вече - какво правим с циганите и клошарите дето ходят по средата на улицата с колички и каруци и са помъкнали какви ли не железа и чудеса нанякъде?
И всъщност, ако някоя баба от махалата отива до кварталното магазинче с левче в джоба, за да си купи хляб, ще я арестуват, че е пресякла неправилно ли, ако няма документи в себе си? Или може би ще й вземат точки и ще й отнемат свидетелството за правоходене?


Тагове:   глоба,   филм,   КАТ,   Накратко,   ковчег,   гроб,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 570721
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!