Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2009 16:44 - Нова година
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1345 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Всеки пише за Коледа. Честити я. Коментира я. Описва как я е прекарал. И за какво ли още не. Все свързано с Коледа. Аз обаче не писах за Коледа. Напук. И сега ще пиша за Нова година. Напук.
Всеки празнува Коледа и Нова година. Всеки си мисли за тях. Поне така предполагам. Също така предполагам, че част от хората наистина празнуват Коледа, а Нова година е просто повод за сериозно сядане на масата. И почивен ден. Не чак толкова празник, колкото повод. Не знам как да го обясня по друг начин.
Заведенията се пълнят постепенно. По-малко от предните години, но се пълнят. Весели и шумни компании влизат в заведенията. И се веселят. Всички се забавляват. Е, може би не всички. Винаги има и изгубени души. Като бездомника, който преминава почти всеки ден по улицата ми крещейки псувни по нечий адрес. Обикновенно правителството. Но не е ясно кое правителство. Може би, някое от предишните. Какво ли е преживял този човек за да прави това дори на този ден? Да преминава в 2 следобед по улица в центъра на столицата крещейки псувни по адрес на правителството.
След полунощ ще настъпи Нова година. 2010. Ново усещане. Непознато. Ще дойде бъдещето. Земята започва своята нова обиколка около слънцето.  Не само земята започва наново. Сезоните. Календара. Нов цикъл. Може би нов живот. Със сигурност някъде. И все пак Земята е първоизточникът на това ново начало.
Всички се надяват на тази обиколка в бъдещето. Да им донесе нещо повече от предишната. Щастие. Здраве. Късмет. Каквото и да е. Но да е нещо повече.
Всеки се опитва да улови момента. Перфектният момент. Замахва с ръка. Сграбчва го. И го изпуска. Той е отминал. За малко. Но не се отказва и опитва отново. И отново. И отново. До следващата Нова година. Но никой не е успял все още.
В главата ми вече звучат "Месечина", "Калашников" и други от хитовете на Горан  Брегович. Звучат и отделни гърмежи, но не само в главата ми. Като подготовка за големия залп след няколко часа. Винаги ми е било интересно, какво ще стане, ако това го чуе и види някой от хората, в чийто календар няма Нова година. Как ще реагира? Ще се стресне ли? Ще се зарази от всеобщото веселие ли? Може би, просто ще се дистанцира. И ще се превърне в поредната изгубена душа. На поредната Нова година.
Аз не се надявам. Аз знам. Вярата ми в мен ще ми помогне да избутам и тази година. Въпреки, че е Нова и непозната. Ще се справя. Чуствам се спокоен. Винаги има нещо, което може да ме изненада. Но се опитвам тези неща да ги приемам положително. Дори отрицателните от тях. Поне се опитвам. Ще се справя. Вярвам в себе си и своите способности. И това ме кара да се чувствам спокоен в очакването на Новата година и новия ден.
Не мислете върху това, което съм написал. Просто си прекарайте добре през идващата година.
Наздраве.


Тагове:   календар,   момент,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pumona - Привет thunderbg
31.12.2009 22:35
Не съм се размислила върху това което си написал, но пък аз самата се устремих натам, търсейки в написаното от теб, това което аз не съм си изяснила.
Е, няма го точно това което усещам, но пък какво....
Хубаво е че си го мислиш! Само че, защо искаш да ИЗБУТАШ и таз година - цитирам те!
Еми, пожелай си нещо по-.... така - непознато и добро за тебе! Моля те!
Поздрав от мен - Рума
цитирай
2. thunderbg - Привет
01.01.2010 02:10
И да ти е честита новата година.
Държавата ни е такава. А и така съм свикнал. Човек тук трябва сам да си ги направи нещата. За да станат така както иска. А аз не съм максималист. Искам да гледам. И да виждам. И да споделя това, което виждам. Това е, което ми харесва и искам. Жалко, че това, което ми харесва не е хубаво, но и това ще се оправи някой ден.
Затова се задоволявам с това, което виждам. А то може единствено да се избута. Всяка по-силна дума ще е пресилена за ситуацията в България.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 566183
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!