Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2009 17:47 - На дядо денят
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1416 Коментари: 2 Гласове:
2



Днес е Стефанов ден, честито на именниците. Ето какво намерих за днешния празник в интернет.
Празника е православен християнски. От времето на апостол Павел всички наричат свети Стефан първомъченик, защото е една от първите жертви на християнската вяра. Чества се на третия ден след Рождество - 27-ми декември. Обредната трапеза се състои от свинско с кисело зеле и баница с черва или месо.
На днешния ден празнуват всички с имена:
- Стефан и Стефка и производните им;
- Стефи, Стефко, Стефчо, Степан, Стефа, Стефана, Стефанка, Стефания;
- Фанко, Фано, Фана, Фаница, Фанула, Фанча, Фани;
- Теки, Теко, Течо;
- Венко, Венче, Венета, Венка, Венчо, Венцислав, Венцислава, Кита, Китана (поради това, че в превод от гръцки Стефан означава венец, на този ден могат да празнуват и тези имена или на Цветница);
- Стамен, Стан, Станко,Стайко,Стамена, Стана, Стаматчо, Стаме, Стаменко, Стаменчо, Стамер, Стамин, Стамир, Стамко, Стамно, Стамо, Стамул, Стамчо, Стамян, Станул, Стаминка, Стамира, Стамка, Стамуда, Стамуша, Станачко, Станаш, Станчо, Станимира, Станислава, Стане, Цако, Цанко, Цано, Цанчо, Цанка, Стою, Стояна, Стоичко, Шон, Шона.

Това е официалната информация. За мен, обаче този празник освен всичко друго е до голяма степен семеен, защото дядо ми се казваше Стефан. Близо 15 години от съзнателния си живот имах честта и удоволствието да го познавам, като един невероятен, прекрасен човек. Един от малкото, за които наистина може да се каже, че са такива. Понеже съм израстнал без баща - той беше моя пример за мъж в живота ми. Ще ми се да вярвам, че съм придобил някой от неговите черти.
Днес е деня, в който мисля за мойте родители и предци. Благодарение на дядо ми аз имам апартамент, в който живея. Пак благодарение на него имам вила, на която мога да отида през лятото за да си почина от суматохата на големият град. От него съм научил как да различавам доброто от лошото и как трябва да постъпва и да се държи един мъж.
Съжалявам, че нямах време да науча и практическите уроци. Той преподаваше металообработка в известен софийски техникум дълги години, но метала не беше единственото, с което умееше да се справи. Всъщност вилата, която вече споменах той я е построил сам. Сам е дялал камъните, от които е построен приземния етаж, сам е правил някой от дървените врати в самата къща, сам е правил всички метални елементи в конструкцията. В по-късните години, когато вече се зае да "усъвършенства" постройката искаше да направи камина, но майсторите на камини така и не успяваха и не успяваха да дойдат. И накрая на него му писна да чака. И хвана и направи камина. Също така той направи водопровода сам. Направи сам и електрическата инсталация на цялата сграда.
И не на последно място - докато се занимаваше с всичко това, той ходеше и на работа, дори след като се пенсионира, а през лятото отглеждаше градина в двора на вилата.
И понеже съм все още на вълна политика, донякъде заради сутрешния ми пост ще добавя още малко.  Този човек беше безпартиен. Във времето, когато партията е определяла кой и как да живее, той беше безпартиен. И естествено като всеки безпартиен този човек имаше досие в ДС и то какво досие. Най-голямо впечатление в това досие ми направи "обобщеното мнение" за него. Партията, държавата, за която той беше работил цял живот го беше нарекла "вражески елемент".
Сега на всеки Стефанов ден се сещам за него. Спомням си, какво е направил за мен, какви уроци ми е предал. И се радвам, че съм го познавал. Това е нашият ден. Денят, в който един мъж подава ръка на едно момче, за да му предаде нещо от своя опит и знания. Мисля, че е хубаво всеки да има такъв ден.
Липсва ми.
Мисля, че следващата песен казва точно това, което чуствам.



Тагове:   дядо,   Стефанов,   досие,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tota - Чудесен постинг!
27.12.2009 18:11
Все пак си щастливец с такъв дядо, който не само се е погрижил за теб, но ти е оставил пример за подражание!! Носи спомена за него - винаги ще те стопля!!
цитирай
2. thunderbg - Благодаря
27.12.2009 18:13
Опитвам се да запазя спомена максимално близък до истината.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 566189
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!