Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2009 08:30 - От facebook, та на блогинка
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1135 Коментари: 2 Гласове:
2



Facebook. Толкова много се изписа за него, че каквото и да напиша - все някой ще го е написал вече. Аз надали ще споделя нещо ново за (анти)социалната мрежа, но поне ще опитам мойте впечатления да изложа.
Много се изписа за сигурността на fb. Кой може да ти гледа снимките, кой може да ти прави виртуална свирка, кой може да ти чете бисерите. И отговора е прост - само тези на които позволите. Ако позволите на всички - всички ще го правят. Обичам да се човъркам из административните настройки на сайтове, форуми и всякакви други форми за виртуално общуване. Доставя ми някакво удоволствие да знам, че контролирам напълно една моя малка част от големия виртуален свят. Тука някой може да се обади, че това удоволствие лесно може да бъде развалено от хакери и всякаква друга виртуална паплач, но през дългите години като администратор, съпорт и потребител съм се уверил, че кадърно настроената система не пропуска такива индивиди (в момента на прочитането на това изречение 2% от читателите почват да се опитват да ми налучкат паролата - сигурен съм). Обратно на темата. Да обобщя - толкова подробни настройки на личното съдържание не съм видял в друг сайт. Съответно тези настройки, ако са зададени правилно и виртуалните ви приятели са ви истински приятели - няма от какво да се притеснявате.
В този ред на мисли не мога да не споделя и за безбройните предупреждения от различни компании занимаващи се с антивирусен софтуер. В повечето случай вие получавате съобщение (notification) "Пешо се изсра на снимката ти. Кликни тука за да се изсереш на неговата". Е, аз тия оферти ги пропускам (а и повечето апликации директно ги блокирам), но предполагам, че много потребители не го правят. И когато Пешо кликне на тая апликация за да се изсере и той на нечия снимка, от неговия профил се изпраща автоматично преди споменатата нотификация до всичките му "приятели"/контакти.
И като съм заговорил за апликации - всеки един регистриран потребител си има своята слабост там. За някой това са безкрайните * wars или * ville на Zynga. За други са heart/egg/*/*/* collectors. За трети станалите в момента актуални късметчета, врачки, циганки и всякакви подобни. И естествено да не забравяме стотиците тестове:
"Какъв пол си?
а) мъж
б) жена
в) друго"
Разбира се има и добри попадения, но на фона на стотиците безсмислени и дори откровенно тъпи апликации те са много малко. На пръв поглед Mafia wars ми се беше сторила едно от по-добрите попадения и даже все още го цъквам набързо понякога. След доста време (шест или седем месеца) кликане аз установих, че всъщност не се нуждая от тези 2000 mafia members. Не се нуждая от повечето от нещата, които са заложени в играта за да продължа да постигам целите в нея. И се замислих... Какво е това (казвам го като един доста напреднал кликач), което ви кара да продължавате това безкрайно кликане? Да продължавате с всеки изминал ден да каните нови и нови хора да се присъединят към вас? Да им изпращате "подаръци" и да искате такива обратно?
И докато съм на темата за социализирането чрез кликане и спам - мисля да публикувам лека-полека някой от бележките, които съм писал там и са предназначени за по-широк кръг хора, но поради настройките на поверителност тънят в неизвестност.



Гласувай:
2



1. ever - :))
22.12.2009 11:40
Аз съм начинаещ кликач, но вече и не влизам във фейсбук. Тук има повече за четене и споделяне. Абе малко е странно такова общуване, но положителната страна е да си разшири човек кръгозора, доколкото е възможно, разбира се. При условие, че се движим в определени среди и се познаваме до болка...А, между другото- уникална снимка имаш:))) Някой от стълба ли те е снимал?
цитирай
2. thunderbg - Не точно
22.12.2009 12:00
Снимката е правена с не помня каква леща от професионален фотограф - бивш колега и без да се качва на стълба. Общо взето позата беше с обектив почти допрян до носа ми, а и не се опитвахме да постигнем този ефект. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 566098
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!