Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2009 11:57 - Крачка в правилната посока...
Автор: thunderbg Категория: Технологии   
Прочетен: 972 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 23.12.2009 20:49


Днес (или поне близките часове) нямах намерение да пиша повече, но тази новина ме провокира да си споделя мнението и историята като интернет потребител. Преди 10-на години, когато за първи път прокарах лан кабел вкъщи бях щастлив. Плащах някаква безбожна цифра, но бях щастлив, защото имах bol.bg.
Това ми щастие не продължи дълго. 2 или 3 седмици по-късно имаше буря и аз останах внезапно без интернет. На следващия ден рано, рано сутрин - позвъних на служебния телефон, който ми беше оставен за такива случай, но не успях да се свържа. Продължих да звъня и в по-късните часове, но целия ден не можах да се свържа. На следващия ден (след цял ден опитване) в късните следобедни часове най-накрая се свързах със сърдита секретарка, която ми обясни, че поради напредналия ден и работно време най-рано утре ще могат да изпратят техник. Техника го чаках следващите 2 дена, но той не се появи. След още почти цял ден звънене в офиса им успях да се свържа с друга сърдита секретарка, която обеща да ми прати техник още в понеделник, защото събота и неделя техниците им почивали. Излишно ли е да казвам, че техника не се появи в понеделник, а аз от своя страна и следващия вторник (осми ден) не успях да се свържа с офиса им (вече бях почнал да свиквам с това). Както и да е - в сряда попаднах на по-малко кисела секретарка, която освен, че ми обеща и ми прати техник в рамките на следващите 2 часа, който от своя страна успя да оправи проблема (което му костваше 2 дена, но това е друга бира).
Година по-късно намерих алтернативен доставчик и без да се колебая директно смених bol.bg. И до сега си спомням с топли чувства кварталната заличка, която окабели целия идеален център на София и за сравнително малко пари пускаше чудесен интернет с много високи скорости.
След това лан мрежата на заличката беше купена от сегашния ми доставчик (трафик), от които мога само да искам да имат съпорт нощем и през уикендите и празниците (не, че има особена нужда, но все пак интернета като се случи да имам проблем обикновенно е точно в тези моменти).
Имаме и някакъв btc adsl (wi-fi) вкъщи и това вече ме приближава до причината за този пост. Този adsl не става. Харесва ми като алтернативен интернет (като ми спре в 3:20 на нова година другия), но като цяло не става. Не става, защото:
- не могат да се дърпат торенти - в момента, в който скоростта ми стигне 1.5 мб/сек даунлоад и модем не смогва да поеме трафика;
- ъплоада или просто нормалния сийд е абсурдна мечта;
- нормалния http или ftp ъплоад е абсурдна мечта;
- много проблеми;
Предполагам, че последната точка не е достатъчно ясна и ще уточня какво имам предвид. Имаме 1 домашен бтк номер с 2 телефонни апарата. Факта, че има втори апарат не позволява на интернета да работи на пълен капацитет - или поне това обясняват техниците им. 
Модема забива. Причинно и безпричинно. Към "причинното" забиване мога да спомена бурите, по-силния вятър и всички подобни метео условия. Към безпричинното - ами то си е безпричинно. Просто си забива.
Самоинициатива на модема за оптимизиране на скоростта. Занимавам се и с визуални изкуства и работя изключително с популярния сайт devianART. А сега си представете как би изглеждал този сайт без css и java scripts - Около 2 реда несвързан текст. Да, правилно ме разбирате - модема беше решил самоинициативно да "оптимизира" скоростта като не зарежда "излишните" елементи като css и java scripts само от този сайт.
А сега да се върна на началната тема. Безплатен интернет край магазините на Vivacom. Звучи много добре, но това ще е този интернет, който не става за нищо по-съществено от проверка на електронна поща (ако зареждат css и java scripts). Аз лично бих го използвал, но само, ако нямам друга алтернатива.


Тагове:   БТК,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 571206
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!