Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.07.2010 12:18 - 3 в 1 - Globul, Germanos и Global Net Solutions
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3185 Коментари: 4 Гласове:
2



Да не повярва човек - Globul са взели, че са ми уважили искането за освобождаване на депозит, за което писах. Сега, ако имах и телефон, с който да си изразходвам паричките дето съм внесъл по сметката си - всичко щеше да е чудесно. Това е една друга история, която не исках да споделям, защото до преди два дена нямаше нищо нередно в нея.
В средата на миналият месец в големите жеги (над 35 градуса като беше) телефона ми получи слънчев удар. Аз работя на компютър. Напитката (кафе/кола) стои от лявата ми страна. От дясната ми страна стои телефона. На около метър - метър и половина от компютъра и напитката. Сутринта на 17-ти юни се настаних пред компютъра, звъннах 2-3 телефона и всичко беше ок. Правих там каквото правих и след няколко часа тръгнах пак да звъня по телефона, но клавиатурата ми не работеше (само джойстика надолу и нагоре и натискането му). Също така след като с мъка успях да избера желаният номер установих, че никой не може да ме чуе колкото и както да викам.
Телефона ми е гаранционен и веднага се вдигнах и го отнесох в магазина на Global Net Solutions, където съм го купил по програма на Globul за лоялен клиент. Обясних какъв е проблема на момичетата те го приеха и ми написаха приемо-предавателен протокол. Тук забелязах първата нередност - аз се оплаквах от няколко проблема, а те бяха споменали само един - неработещата клавиатура. Направих забележка за това, но ме успокоиха, че в сервиза ще се погрижат за всичко. Следната стъпка бе да поискам оборотен телефон, но ми бе отказан такъв. Обясниха ми, че никога не са давали оборотни телефони и трябва да намеря начин сам да се оправям. Естествено и дума не можеше да става да ми бъде замразена сметката за периода, в който съм без телефон. Аз веднага звъннах на потребителският телефон и попитах дали не са длъжни да ми дадат оборотен телефон, но уви - не бяха. Всъщност както ми обясни любезният глас отсреща даването на оборотен телефон било признак на "добра търговска практика". Глобул и техните партньори очевидно не я притежават тази добра търговска практика. Е в крайна сметка реших да релаксирам седмица-две без телефон (наистина е много релаксиращо).
На 5 юли получих обаждане (на телефона на майка ми), че телефонът ми е "отремонтиран" и мога да отида да си го получа. На 6 юли отидох в ранните часове и ми обясниха, че всъщност телефона ми не е отремонтиран, защото "е невъзможно да се извърши надежден ремонт", а гаранцията ми еднолично е отменена от сервиза на Germanos (защо техен сервиз след като Nokia имат 2 официални сервиза само в София не ми е ясно), защото телефона е бил мокрен. Бърза справка с гаранционната ми карта установи, че там пише:
"Globul не осигурява гаранция в случаите на повреди, причинени от неправилна употреба, изпускане, удар, неправилно съхранение, заливане с течности, опити за поправка от неоторизирани лица или фирми, зареждане със зарядни устройства от друг тип, или други външни въздействия."
Да де, ама аз телефона си не съм го заливал нито случайно, нито целенасочено. И всъщност според тия гаранционни условия бих искал да знам в какъв случай Globul извършва ремонт.
Но да се върна на темата. Аз телефона не съм го заливал. За близо 20 години работа на компютър аз клавиатурата не съм си я залял, а за година и половина ползване на телефон ми обясниха, че едва ли не редовно съм го третирал с течности. И не на последно място - след като е бил сух и навън са 35 градусови жеги май проблема по-скоро е прегряване.
Както и да е. Не ми е за първи път да имам проблеми с обслужването на гаранция и си знам работата. Директно отидох в Комисията за защита на потребителите, а по пътя направих копия на документите, които имах (гаранционна карта, приемо-предавателен протокол и някаква снимка на телефона ми отвътре направена в сервиза). Пуснах жалба там и се прибрах. Попътно се отбих при комшията адвокат и се консултирах срещу 20 лева какво още мога да направя. При така изложените обстоятелства той ме посъветва да напиша искане да получа нов телефон и ми предложи да го напише срещу още 40 лв. Тук вече отказах, защото телефона ми цената му е паднала до 200-220 лв. и варианта да изхарча 100-150 лв., за да си защитя правата не ме устройва. Все пак мога да си купя телефон за 10 лева, който като се скапе и откажат да ми го ремонтират мога да го метна по главата на продавача и да си купя нов.
Написах искането и го занесох в магазина тази сутрин. Ето го и как изглежда:

Искането ми е мобилният ми телефон да бъде заменен с нов поради следните причини:

На 17 юни 2010 г. оставих телефона си в магазина
GNS на ул. “Граф Игнатиев” № 41 за гаранционен ремонт. На 6 юли 2010 г. ми го върнаха с твърдението, че не може да бъде извършен “надежден ремонт”, защото телефонът е бил мокрен. Мокрен обаче не означава “заливане с течности”, както е посочено в гаранционните условия и аз категорично твърдя, че не съм заливал апарата си с течност.
Когато получих гаранционната си карта, видях, че на нея на 28 юни е записано, че гаранцията се отменя, защото телефонът бил мокрен. Отмяната на гаранция е неправомерен и незаконен акт според разпоредбите на Закона за защита на потребителите: “
Чл. 121. Неспазването на някои от изискванията на чл. 118, 119 и 120 не води до недействителност на търговската гаранция и потребителят може да се позове на нея и да претендира за изпълнение на посоченото в заявлението за предоставяне на търговска гаранция.
Както става ясно от датите, бях уведомен седмица по-късно да си взема телефона, като при телефонното обаждане дамски глас съобщи, че телефонът е “отремонтиран”.


Този път не забравих да поискам входящ номер, но естествено продавачката се направи на ударена и ми отговори, че не може да ми даде такъв. Аз на свой ред й обясних, че входящият номер тя не може да ми го издаде, но ако се обади на шефовете си те ще ми дадат такъв и ми е необходим, за да мога да проследя движението по обработката на документа. В крайна сметка получих входящ номер, написан на 3 екземпляра (един за тях, един за Комисията и един за мен), отидох в Комисията и подадох копието от искането си като допълнение към жалбата ми.

И за да завърша този постинг, който започна да става така безкраен мога да добавя, че има нещо, което не е наред с Germanos и техният сервиз. Преди години, когато все още бяха актуални големите CD плейъри си бях купил такъв от Germanos, който се беше скапал в последният ден от гаранцията. След като го отнесох в магазина, от който го бях купил (тоя на ъгъла на Граф Игнатиев и Раковски) ми бяха казали, че няма да успеят да го предадат преди изтичането на гаранционният срок в сервиза и ще трябва да платя за ремонта. В крайна сметка опита им да се откажа от идеите за гаранционен ремонт завършиха с това, че лично го отнесох 45 минути преди края на работното време в сервиза, където от своя страна след като видяха датите на гаранционната карта се опитаха да ме контрират казвайки, че точно затварят. Аз обаче бях тъп и упорит и в крайна сметка успях да го оставя за гаранционен ремонт.
Също така чух за още 2-3 случая, които учудващо много приличат на моя - е не точно със заливане с течности, но оставам с впечатлението, че сервиза отказва гаранционно обслужване на почти всеки.
 


Тагове:   сервиз,   адвокат,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Здравейте, искам да Ви попитам и...
16.08.2010 22:57
Здравейте, искам да Ви попитам имаше ли ефект от жалбата и искането Ви? Имам същия проблем, но честно казано не се и надявам вече, че нещо може да се случи.
цитирай
2. thunderbg - Ами
16.08.2010 23:08
очаквам да получа писмото от комисията близките 2-3 дена. Казаха, че са го изпратили и би трябвало да го получа много скоро. Веднага щом това се случи ще пиша какво е станало.
цитирай
3. анонимен - Пожелавам Ви успех в битката срещу ...
16.08.2010 23:23
Пожелавам Ви успех в битката срещу тези измамници! Ще чакам да напишете какво е станало. Лека вечер :)
цитирай
4. thunderbg - Благодаря
16.08.2010 23:41
Лева вечер и на Вас.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 569303
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!