Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.06.2010 20:12 - Кралят е мъртъв! Да живее кралят!
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 825 Коментари: 0 Гласове:
2



Започна световно първенство по футбол. Не съм фен на този спорт от доста години, но световните и европейските първенства ги гледам. А и отделни мачове на клубно ниво. Преди време бях фен. Сериозен. От тези, които пътуват из страната, за да подкрепят отбора срещу някой съперник. Не пропускащ мач. Корупцията и купените мачове, които ставаха все по-явни ме отказаха от футбола. И от международния такъв. За това сега гледам само големите първенства и отделни избрани мачове.
Но да се върна на темата - световното. Бях си направил асоциацията, че ЮАР са започнали техният преход да го наречем, по горе-долу същото време, като нас. И очаквах да видя с интерес откриването, мачовете, кадри от държавата-домакин. За съжаление обаче откриването, като шоу ме разочарова от части. Всичко започна с грозният и стар негър, който се беше изтъпанчил насред стадиона и се караше нещо. Седях и го гледах втрещен. Един такъв сърдит и троснат. Даже ми напомни на Бойко Борисов малко (да и той е грозен освен сърдит и троснат). Замислих се, ако това световно се провеждаше тук, в България кой ли щеше да се е изтъпанчил там. В крайна сметка отговора дойде малко по-късно, когато се усетих, че откриването по някакъв начин показва и някакви по-общи картини от страната. И така стигнах до мисълта, че там би стояла някоя Мара, Пена, Преслаава или Кондьо. Защото след концерта пред Александър Невски оня ден - очевидно това е нещото, което ни характеризира като държава - чалгата.
Пак да се върна на темата, че успях да се отклоня. Малко по-късно видях една грамадна видео стена (грамадна - не като нашата "грамадна" в НДК 5х5 метра или колкото е там) и на тая стена ми се дзвери Нелсън Мандела. И пак си направих асоциацията кой ли бихме изтипосали ние там. Честно казано тук не съм толкова категоричен. Имам много сериозни колебания между Тодор Живков и Бойко Борисов. Тъй де - и двамата са "бащи" на народа.
За останалата част от откриването не мога да кажа кой знае какво. Хубаво изглеждаше на монитора, но ако съм турист и ме занимават на тия ми ти жеги там с тия глупости - ще се разочаровам.
Дойде време и за първият мач. И о, изненада - узбекистански съдия. И този узбекистански съдия се ръкува с разни официално изглеждащи хора преди мача. Е няма как да не си направя асоциацията, че това, ако се случва тук на мястото от някое от официалните лица ще бъде Гоце и ще се разменят реплики, които няма да са от особено футболно естество. Горе-долу по същото време забелязах нещо, което ми заприлича на някакъв вуду ритуал извършващ се върху главата на един от негрите от отбора на ЮАР.
Започна и самият мач. И тук се появи черешката на тортата - звука на БНТ. За съжаление не успях да намеря никакъв приемлив заместител на тяхното озвучаване и трябваше да гледам мача така. А мача беше красив. Липсваше тая простотия дето ме отказа от футбола. Българският футбол в частност.


Тагове:   футбол,   ЮАР,   Гоце,   Мандела,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 571257
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!