Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2010 12:43 - Мокро
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2310 Коментари: 1 Гласове:
2



Февруари. Цяла София е скована от сняг, лед и студ. Вкъщи обаче това ни е последният проблем - налага ни се да ни проверяват водомерите (веднъж на 5 години) дали отчитат правилно изразходваното количество вода. Удоволствието струва 20 лева на водомер и много нерви. Паралелно с това заедно с още няколко апартамента в сградата се бяхме разбрали да отпразнуваме Свети Зарезан със смяна на тръбите на топлата вода.
Бяхме се уговорили с една от фирмите извършващи такива проверки да дойдат на 7-ми февруари и да ни вземат двата водомера за проверката и да ни оставят два временни за периода на проверката. Предварително се бях издразнил от часа на идване - между 11:00 и 17:00, но нямах избор. В уречения ден, в сравнително ранен час техниците дойдоха. Започнаха да свалят единия водомер (на студената вода) и след като го свалиха установиха, че всъщност той е по-къс от тези, които носят и всъщност такива водомери вече не се произвеждат. С други думи трябваше да се сменя. Започнаха да ми обясняват, че нов водомер струва 30 лева, 5 лева струва работата и 6 лева - пломбирането - всичко 41 кинта. Е приготвих още 21 лева и им казах да продължават. Заеха се с другия водомер (на топлата вода). Този път първо го измериха - имаха такъв размер и повториха процедурата. Сложиха временния и ни препоръчаха да сменим крана. Като приключиха попитах как ще процедираме с тоя за студената вода и те отново се заеха да ми обясняват. Само дето тоя път сумата се оказа вместо 41 - 66 лева без ДДС, ако съм искал касова бележка и документ - щяло да ми струва и плюс ДДС-то. Имало 15 лева за тръби и материали, работата им щяла да струва вече 15 лева понеже трябвало да се сменят и тръби за да ги нагласят да са точния размер и дължина. В крайна сметка отново им казах да действат и се разбрахме да дойдат във вторник или сряда и когато ми връщат стария проверен водомер (на топлата вода), да ми сменят другия (на студената).
Впоследствие ми се обадиха и се разбрахме в сряда да ги чакам между 09:00 и 14:00 часа. Аз съответно в сряда ги чаках, но този път даже закъсняха малко. Бързо монтираха стария водомер и смениха другия. Оказа се, че след тая проверка, след като са ни върнали стария водомер (на топлата вода) в кухнята съответната топла вода тече много слабо. Погледнаха и се почудиха и в крайна сметка решиха, че проблема идва от крана. Обясниха ми, че понякога тия кранове не пускали коректно вода. В това време дойде и майстора, който щеше да ни сменя тръбите и се установи, че и крана ще сменя. Момчетата приключиха, другия майстор огледа положението и всички си тръгнаха. На мен ми оставаше единствено да чакам четворния празник на 14-ти февруари.
Събудих се на 14-ти февруари и бях неспокоен. Спомнях си филма "Топло", който освен всичко друго е сниман на около 100-200 метра от сградата, където се случват всички тези неща. Този филм ме накара да си озаглавя така поста. Като цяло имах някакви притеснения, че ще можем да си комуникираме с комшиите с викане в апартаментите, но реших да си премълча. Майстора трябваше да дойде около 08:30 и за 3-4 часа да е приключил с ремонта в цялата сграда. Да ама не. При нас се качи и започна да работи около 11:30 - 12:00 часа. Започна рязане, къртене и всякакви такива съпъстващи "майсторската" работа преживявания. Точно 20 минути след като започна работата, кухнята ни приличаше на бойно поле. Започна поставянето на новите тръби. В приблизително 18:00 тръбите бяха поставени във всички апартаменти. Пуснахме крана на топлата вода и пуснахме чешмата в кухнята. Нищо не потече. Проверихме в банята - там за щастие течеше. Майстора беше успял с тоя ремонт окончателно да запуши старите тръби на топлата вода между кран и кухня. Майстора се измъкна в бързината и ни остави да се чудим, какво ще правим с кухнята. Очевидно ще се сменят тръбите - лятото. Най-вероятно външни ще се слагат, за да не се къртят хубавите плочки. По-късно вечерта установихме, че запушените тръби не са ни единственият проблем. Връзката между водомера и новият "по-добър" кран беше прокапала. И тръбите стояха много накриво. Всъщност в момента очаквам при увеличаване на налягането конструкцията да не издържи и новите тръби да се сринат. С единия от комшиите, който също беше сменил тръби обсъдихме проблемите и в крайна сметка установихме, че проблема с прокапалата връзка е в уплътнението. Хич не ме успокои с изказването, че и при него е прокапало и тръбите му също са накриво.
Тази сутрин жена ми докато закусваше в кухнята установи, че някой по етажите като пипне тръбите се клати конструкцията в цялата сграда. Всъщност споменатия комшия се беше опитал да си измие плочките, които са зад тръбите и резултата беше, че се бяха разклатили във всички апартаменти. Ще опитаме да циментираме в под и таван тръбите и ще ги хванем с няколко скоби и се надяваме така да ги изправим, но аз съм скептично настроен.



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Това си е наказание!
15.02.2010 13:19
Да ти влезе мойстор в къщата!
Ти си добър разказвач!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 570299
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!