Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2010 18:39 - Българските чудеса на миналия век
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 765 Коментари: 0 Гласове:
2



След като успешно завърших разказа си за новогодишната нощ на площада нямах намерение да пиша повече. Обаче една "новина", която си отворих по-рано в браузъра и прочетох чак сега ме накара да размисля.
Става дума за тази "новина". Не знам как да го окачествя освен като потресаващо. Ще се опитам да я осмисля и анализирам. Стига да е в човешките и в частност, в мойте възможности. За по-удобно ще подредя класацията според %, които е получило всяко "чудо".
Оригиналното име на класацията е "Българските събития на XX век", но се имат предвид събитията за бита. Или поне така се твърди. Съответно или нашият български бит не е съвсем в ред или аз не съм съвсем наясно доколко е широко значението на тази дума. Сякаш истината е някъде по средата. Също така не мога да пропусна, че събитието е организирано от станалата ми любима БНТ в последните дни, а в студиото са присъствали мислители и философи от ранга на Къци Вапцаров. А сега без повече забавяне класацията. Подредена в реда на крайното класиране.
1. Чушкопек - 25.51%
Ами тенджерата под налягане? Електрическите кани за кафе? Че е уред пряко свързан с бита на българина съм съгласен. Ама да е на първо място в класацията чак...
2. Електричество - 16.17%
Това според моето скромно мнение е много по-достойно за първото място. Най-малкото, защото това чудо на нашият бит чушкопекът нямаше да работи без електричество. Всъщност и оставащите "чудеса" са пряко зависими от електричеството.
3. Телевизорът и радиото - 13.4%
Да бяха добавили и компютъра. Определено и това бих го сложил преди чушкопекът. Чак да ме хване яд, че не съм гласувал.
4. Мобилният телефон - 10.25%
Аз познавам доста хора без чушкопек. Обаче такива без мобилен телефон не познавам. Най-малкото този факт трябваше да избута по-напред това "събитие"
5. Остъкленият балкон - 7.74%
Е това наистина си е "събитие" и "чудо" накуп. Те хората в кварталите с панелките курбан вдигаха за остъкляване на балкон едно време.
6. Автомобилът - 6.61%
Определено съм изненадан от толкова задното място в класацията. Автомобилът много отдавна не е просто превозно средство в живота на средностатическия българин, а направо начин на живот и религия. Като се почне от москвичите, ладите и жигулите от едно време, за които хората се редяха на опашка с месеци и години, а след това си ги гледаха като писани яйца или член на семейството, ако предпочитате, до сега с лъскавите и все по-модерни мерцедеси и всякакви други лъскави западни коли. И естествено пернишкият голф тройка.
7. Почивката на море - 6.38%
Това наистина си е събитие. Признавам го. Не е пряко свързано с бита, но е събитие. Беше събитие навремето като отидеш на море и седиш по няколко месеца там и сега е събитие... Ако въобще успееш да отидеш.
8. Софийското жителство - 5.24%
Според мен пернишкото такова си е по-голямо събитие. Но очевидно миграцията към шопландия е едно от най-великите неща, които са можели да се случат през миналия век на простосмъртният провинциалист.
9. Указ 56 - 4.56%
На това определено не му е тук мястото. И определено не с този толкова близък процент до събитието под номер десет. От друга страна аз тогава съм бил на 8 години и мнението ми е базирано на това, което знам като история и от интернет. Не може да се приеме крачката от социализъм към капитализъм за равнозначна на чалгата. Но това място на това събитие е и подходящо от друга страна. Защото все пак това е бил легитимния начин, с който е започнало разграбването на държавата ни.
10. Попфолкът - 4.10%
А това просто не смятам за нужно да го коментирам.

Ще ми е интересно да чуя и други мнения по въпроса. Стига да имате. И да искате да ги споделите.


Тагове:   Бит,   чудо,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 566081
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!