Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2009 14:34 - Латински сентенции
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2238 Коментари: 3 Гласове:
2



Винаги съм харесвал сентенциите на латински език, санскрит и други непопулярни езици. Мисля, че това вече си пролича в един мой предишен пост.
Харесва ми тяхната простота, която обаче намира своето приложение и в днешните високотехнологични дни. Този ми пост е само един от многото примери. Преди няколко дена се чудех колко ли латински израза мога да намеря, с които да обрисувам сегашната обстановка в България и света.
Преброявам двата от предишния пост и продължавам нататък с най-актуалното - Нова година "Annus superior semper melior", което означава "Изминалата година е винаги по-добра". На фона на прогнозите за задълбочаващата се финансова криза, очакването да се увеличи безработицата, инфлацията и т.н. и т.н. май това ще бъде много вярно.
От това следва един израз на Сенека, който много вярно обрисува началото на кризата "Corriege praeteritum, praesens rege, cerne futurum" и означава "Оправяй миналото, ръководи настоящето, предвиждай бъдещето". Става дума за това, че тя е все пак изкуствено предизвикана.
Докато съм още на актуалните теми ще се върна отново на Бойко. Иска ми се да му кажа "Lex est quod populus iubet atque constituit", което значи "Законът е това, което народът нарежда и постановява".
Сещам се, че наскоро почина един мъж, заради неуредиците в здравеопазването и се сещам за "Est medicina triplex: servare, cavere, mederi" - "Задачата на медицината е тройна: да пази, да предупреждава, да лекува.
До тук аз ги преброих шест, но те са много повече. Това са само тези, които ми хрумнаха за момента. Със сигурност са повече. Може и да продължа темата, ако се сетя за още.


Тагове:   медицина,   лекар,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Аз най-харесвам :
29.12.2009 14:49
AVE CAESAR MORITURI TE SALUTANT
предлагам на целия български народ като мото .
Превода си направете сами!
цитирай
2. анонимен - малко вероятно е
29.12.2009 14:55
но ако и това на аватара си ти-окончателно ти ставам фен до гроб!:)))
Шегичка:))))
Колкото до любимите на всички ни латински лафове,моя фаворит е:

Bona opinio hominum tutior pecunia es.

Поздрави!
цитирай
3. thunderbg - 2.
29.12.2009 15:45
Всъщност съм точно аз :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 566178
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!