Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2009 19:37 - За Глобул, Големия келеш, спама и законите...
Автор: thunderbg Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2000 Коментари: 4 Гласове:
2



Имам проблем. Получавам SMS-и. Истински, на телефона ми. Постоянно.
За различните хора това е начин на живот, работа, забавление. За мен е просто спам (в по-голямата си част). Ако трябва да уточня - получавам SMS-и от приятели и от една от пощите си в АБВ. Понякога когато празнувам нещо ми се случва да получа и някое съобщение от някой, който не познавам или поне не мога да го идентифицирам в момента, но това е рядкост. Пример за такова е следното съобщение: "4estit imen den,sladur.Jivei si jivota,kakto ti smqta6 za nai dobre.Badi mu sam gospodar.Alena". В първия момент си помислих, че това е популярната астроложка на bTV, но в крайна сметка се разубедих. Следващата мисъл беше, че е някоя малко известна роднина, но и това го отхвърлих - те някой от по-близките ми роднини ми го нямат телефона пък какво остава за далечните. Замислих се за варианта за някоя колежка, но и това бързо отпадна. Спрял съм се на варианта, че е някоя виртуална позната (а те са много), която я знам най-вече по прякор. Но вече от половин година все така се чудя кой е този изпращач и все така не ми хрумва. Ако четеш моля те драсни едно лично и кажи коя си и откъде се познаваме, защото този SMS ме е докарал до отчаяние.
Получавах SMS-и и за Големият кеш - кой ли не е получил. В периода 15-ти ноември - 1-ви декември получих поне 10 такива. Като отидох на 2-ри декември да си преподпиша договора - попитах как мога да се справя с проблема и ме насочиха към любимия 123. Обадих се и след много кратък разговор с оператор резултата беше, цитирам: "Вече няма да получавате рекламни съобщения".
Очевидно Глобул имат интересна дефиниция за реклама, защото на 9-ти декември в 13:41 и след това на 11-ти в 13:46 получих следното съобщение от номер 123: "Obshtuvayte i neogranicheno cyal mesets s uslugata GLOBUL Unlimited. Zayavete predpocheten nomer na 123 ili v magazin ot targovskata mrezha na GLOBUL".
Втория път сърце юнашко не трае и се обадих на любимите оператори да ги питам, защо след като техния колега ми е казал, че няма да получавам повече рекламни съобщения получавам явно рекламни съобщения. Очевидно бяха свикнали да им го задават този въпрос, защото веднага получих отговор, че в договора ми има включена клауза, която дава правото на оператора (GLOBUL) да ми изпращат рекламни съобщения. Поразтърсих се и се оказа, че наистина имат това право. Примирих се с тази мисъл и си продължих с живота.
Спокойствието ми продължи точно 3 дена до 14-ти декември 15:22, когато получих поредното съобщение, но този път от номер 147 гласящо: "Ukrasi praznitsite s Koledna FunCall melodia. Prati SMS na nomer 147 s kod: 101374 za Remake-Silver Bells ili 101377 za Remake-White Christmas(1.80lv/pesen)
Разтърсих се и намерих Закона за електронните съобщения. Поиграх си да го изчета целия и попаднах на член 261 алинея 1, която гласи: "Повиквания, съобщения или електронна поща за целите на директния маркетинг се позволяват само при предварително получено съгласие на потребителя. Съгласието може да бъде оттеглено по всяко време." С тази информация аз се обадих на любимите оператори и веднага щом се свързах триумфално изцепих "Оттеглям съгласието си". Девойката отсреща очевидно не очакваше подобно нещо, защото започна да ме разпитва за какво става дума, а аз от своя страна разказах историята от момента на получаването на първия SMS от Големия келеш. Тя ме изслуша и след като й цитирах точно закона ми отговори, че тя е просто оператор и не може да ми помогне, а трябва да пиша до централните им офиси, където със съдействието на юридическия отдел ще ми бъде обърнато внимание.
Тези от вас, които са писали до Глобул със сигурност знаят формата им за контакт намираща се на сайта им и как се попълва, а останалите могат да я намерят сами и аз съответно няма да цитирам как съм я попълнил. За съжаление не пазя оригинала на самия текст на писмото, но вече от 1 седмица чакам отговор, който съм заявил, че държа да получа на посочената електронна поща и не го получавам. Е щом го получа ще го публикувам тука, защото може да помогне на още някой да се избави от досадните съобщения. От друга страна, ако не го получа до средата на януари смятам да им пиша отново. И тогава ще публикувам вече точния текст.



Гласувай:
2



1. panazea - Na men mi pylnqt postata s
21.12.2009 19:47
vsqkakyv bokluk.Ne znam koi pe4eli ot tova , no virtualyt e zadrysten s bokluk.Az prosto si triq postata , po trudno e da gi nakarash da se otkagat da ti q pylnqt.I syobsteniqta po telefona adski me draznqt.Isobsto ne 4eta tesi gluposti!Posdrav!
цитирай
2. thunderbg - Има решение - поне за българският спам
21.12.2009 20:04
Аз на българските спамове им отговарям с нещо от типа на "Здравейте, искам да ви информирам, че спама се третира като престъпление в ЕС и цял свят и ако не ме извадите от базата си данни, която не знам от кой сте я купили ще Ви съдя и в български и в европейски съд. Също така бих искал да получа името на сайта, който е продал личните ми данни за да мога да заведя дело срещу неговите собственици. Всяко съобщение съдържащо различна информация от изискваната от мен ще го третирам като спам и ще заведа иск срещу Вас."

Едно такова съобщение и подаването на съответните жалби, ако не престанат може да отърве всеки от по-голямата част от спама.
Цитирането на целия член 261 от Закона също върши добра работа... Като ефективност мога да кажа, че получавам максимум още едно съобщение, в което обикновенно ми се извиняват и ме уверяват, че няма да ме безпокоят повече.
цитирай
3. анонимен - Комисията за защита на потребителя
27.12.2009 14:07
Подайте оплакване в Комисията за защита на потребителя. Аз го направих и имаше ефект. Оплакване може да се направи и по Интернет.
цитирай
4. thunderbg - Комисията реално не върши работа
27.12.2009 14:15
Вече съм контактувал с тях няколко пъти, но попадах на всеки път на един и същи корумпиран инспектор и въпреки, че точно посочвах в съответните си жалби къде е проблема и сблъскването със закона, той така и не направи нищо по въпроса. И съответно получавах като отговор писма, в които пишеше, че е проведено разследване от ..., но не е открито нарушение на закона. И това е въпреки, че в пряк текст в жалбата съм посочвал нарушението на закона. За пример мога да дам законовата двугодишна търговска гаранция за всякаква техника закупена на територията на държавата. Става дума, че самият търговец трябва да ти предостави минимум две години гаранция на новата техника, дори производителя да дава една година. И въпреки, че съм посочвал факт като този в жалбата си съответният инспектор "не намира законово нарушение извършено от фирмата ответник по Вашата жалба"... Да не говорим, че последния път за да го прескоча този същият образ понеже естествено попаднах при него исках да ходя на помирителна комисия и след това на съд със съответната фирма, а той успя и това да потули. Поради това, че всеки път попадах само на този инспектор съм се отказал да ползвам техните услуги. За съжаление след като това ми се случва в КЗЗП не знам къде бих могъл да се оплача от този инспектор и начина, по който си върши работа.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: thunderbg
Категория: Забавление
Прочетен: 568330
Постинги: 262
Коментари: 291
Гласове: 1084
Спечели и ти от своя блог!